Sevgililer Günü Nedir? İlk Ne Zaman Kutlanmaya Başladı?

Sevgililer Günü Nedir? İlk Ne Zaman Kutlanmaya Başladı?

Okunma Sayısı : 4950
Yorum Sayısı : 0
 
11 Şubat 2013 22:02

 

Antik Roma’da 15 Şubat, bereket tanrısı Lupercus’un onuruna, Lupercalia günü olarak kutlanmaktaydı. Bu günde, Lupercus’un din adamları tanrıya keçi kurban ederlerdi. Daha sonra kafalarının üstüne koydukları bir parça keçi derisi ile Lupercus’u simgeleyerek, Roma sokaklarında koşturup, karşılaştıkları herkese dokunurlardı. Genç kızlar gönüllü olarak ileri atılır ve bereket tanrısının dokunuşundan paylarını almaya çabalarlardı. İnanışa göre bu dokunuş sayesinde doğurganlıkları kolaylaşacaktı.

Lupercalia bayramının arifesi olan 14 Şubat’ta genç erkeklerin genç kızların isimleri yazlı kura çekerek bayram boyunca ‘çift’ olma alışkanlığı vardı. 469′da Papa bu gayri-Hıristiyan bayramını yasaklayarak sadece kura çekilişine izin verdi. Ancak artık kuralarda kızların değil azizlerin isimlerini yazlıydı.

Valentine

1908 tarihli Katolik Ansiklopedisi’ndeki eski şehitler listesinde, 14 Şubat gününe kayıtlı, inancı yüzünden öldürülmüş üç tane Aziz Valentine geçmektedir:

Romantik aşk ile Valentine arasındaki bağlantı tarihi dökümanlarda hiç geçmemektedir ve kimi tarihçilere göre sadece bir efsanedir. Valentine’nin onuruna kutlama günü, 14 Şubat 496 yılında Papa Gelasius tarafından ilan edilmiştir.

1969 yılında kilise takviminden Aziz Valentine gününü çıkarmıştır.

Orta Çağ

Romantik aşk ile Valentine arasındaki bağlantı ilk olarak 14. yüzyıla ait kaynaklarda görülmektedir. 1381 tarihli Parlement of Foules adlı kitaba göre, Fransa’da ve İngiltere’da 14 Şubat geleneksel olarak kuşların çiftleşme günü olarak bilinmekteydi. Günün bu özelliğinden dolayı sevgililer birbirlerine güzel sözler yazan notlar vermekteydi ve bu notlarda birbirlerine Valentine diye hitap etmekteydiler.

Hıristiyan olduğu için öldürülmüş din adamı Valentine ile romantik aşk arasındaki ilişkiyi anlatan efsanelerin 14. yüzyılda ortaya çıktığı düşünülmektedir. Bu efsanelerde geçen başlıcaları şöyledir:

Valentine, öldüreleceği günden bir gün önce gardiyanın kız kardeşine “Valentine’ninden” imzalı bir aşk notu vermişti.

Romalı askerlerin evlenmesinin yasak olduğu dönemlerde; gizlice evlenmelerine yardım etmişti.

Günümüzde Sevgililer Günü

14 Şubat, 1800 yıllarda Amerika’lı Esther Howland’ın ilk Sevgililer Günü kartını yollamasından bu yana çok sayıda insanın kutladığı toplumsal bir olay olmuştur. Bunun doğal sonucu olarak olayın ticari yönü çok fazla önem kazanmış, sevgililer günü tüm dünyada ticaretin canlandığı bir dönem haline gelmiştir.

4950

Anahtar Kelimeler : Sevgililer , Günü , Nedir? , İlk , Ne , Zaman , Kutlanmaya , Başladı? , ,

Yorum Yap
Üye olup yorum yaptığınız taktirde yorumunuzda kullanıcı adınız görünecetir. Üye Ol / Üye girişi
 

Yazarın Diğer Yazıları

Everest kadar yolsuzluğu başörtüsüyle kapatamazsınız... - 21 Aralık 2013 09:12

‘Yolsuzluk yapan mağduru oynayamaz’ - 20 Aralık 2013 10:12

“Sallanan salı”yı kim nasıl yorumladı! - 18 Aralık 2013 22:12

Deprem Riski Taşıyan Binalarla İlgili Bilinmesi ve Yapılması Gerekenler - 15 Aralık 2013 17:12

TÜRK HALKI CAMİ CEMAATİ OLMAZ - 11 Aralık 2013 11:12

Skor: Yüce Atatürk - 10 Aralık 2013 10:12

Mustafa’yı bırakmayın; sizi kaçmaya zorlar! - 09 Aralık 2013 09:12

Valla müstahak size hemşerim... - 08 Aralık 2013 09:12

“Meclis”ler de darbe yapar! - 07 Aralık 2013 07:12

Aklınıza mı gelmedi, yoksa işinize mi - 05 Aralık 2013 10:12

Nasıl gelirsen, öyle gidersin - 04 Aralık 2013 08:12

Gemicik belgelerini bekliyoruz - 03 Aralık 2013 09:12

Bir bavul ülkenin bağırsaklarını boşaltıyor! - 02 Aralık 2013 10:12

Ölümlü Tanrılar - 01 Aralık 2013 11:12

'Bavul' bumerangı medyayı da vurdu - 30 Kasım 2013 11:11

Diyarbakır’da 'imam' nikâhı - 29 Kasım 2013 20:11

Rüyalar hakkındaki ilginç gerçekler - 28 Kasım 2013 10:11

Bu yazı insanı gülmekten öldürür! - 26 Kasım 2013 10:11

Çankaya yolu Washington’dan geçer! - 25 Kasım 2013 11:11

Devlet bankalarından yandaşlara besleme hortumu - 24 Kasım 2013 12:11

Firavun’a baş mı eğeceksin! - 23 Kasım 2013 17:11

Bu topraklarda tarihi yazan kaypaklıktır... - 22 Kasım 2013 08:11

“Ne oldu” diyor hâlâ Diyarbakır’da... - 21 Kasım 2013 09:11

KİMSE KÖR ROLÜ YAPMASIN - 19 Kasım 2013 22:11

Ankara’nın adı “Atatürk” olsun - 17 Kasım 2013 21:11

DENİZE DÜŞTÜ BARZANİ'YE SARILDI - 17 Kasım 2013 08:11

“Süreç” bölge halkını PKK’ya ve “özerkliğe” itiyor - 16 Kasım 2013 10:11

NE VALİLER GÖRDÜK - 15 Kasım 2013 02:11

AKP bir yol ayrımına giriyor - 13 Kasım 2013 20:11

Ahlâk bekçiliğine soyunan Valinin ilginç hikâyesi! - 12 Kasım 2013 08:11

Erdoğan’ı “Erbakan’ın kaderi” mi bekliyor! - 11 Kasım 2013 08:11

Kürdistan’ı Ankara’da kurduracaklar; hem de 10 Kasım’da! - 09 Kasım 2013 10:11

Batan geminin kaçanları!.. - 08 Kasım 2013 09:11

İmdat frenini çeken çekene - 06 Kasım 2013 19:11

Balyoz’un gizli “yıldızları” - 05 Kasım 2013 23:11

“Adam” olmanın dersini verdi - 05 Kasım 2013 08:11

Kalibrelerine göre medyanın yalakaları ve yandaşları - 03 Kasım 2013 16:11

Huzurlarınızda medyanın cesuryürekleri! - 30 Ekim 2013 08:10

Herkes eteğindeki taşı dökmeye başladı - 29 Ekim 2013 09:10

“Esir subaylar”a mektup yağıyor - 27 Ekim 2013 09:10

Cengiz Çandar AKP’yi “Washington”la tehdit etti - 26 Ekim 2013 10:10

Eyyy demokrasi!.. - 25 Ekim 2013 10:10

Etme bulma dünyası! - 24 Ekim 2013 11:10

Türkiye Orta Doğu’da yaya kaldı - 23 Ekim 2013 09:10

Görmez o sözleri Suud Kabilesine de söylesin - 22 Ekim 2013 09:10

Hollanda Yenilgisi ve ‘Tayyibizm’ - 20 Ekim 2013 11:10

Şu ibret belgesine bakın - 19 Ekim 2013 10:10

Bayramlık ağzımızı 4 gün için kapatalım - 17 Ekim 2013 10:10

O koltuğu boşaltınız! - 15 Ekim 2013 11:10

‘Bir Grup’ Ne Demek? - 14 Ekim 2013 10:10

 
  • Yazarlar
MUSTAFA ÖZBEY
Tüketim Toplumu ve Güzellik
SÖVEN BAYAN
OROSPU
GÜNÜN YAZISI
TARİHTEN SATIRLAR ALO-CİNER
HESAPLAŞMA
ŞAKLABAN VE ŞAPŞİK




 
 
 
  • Astroloji
 
  • SOFRA CADISI
 
  • Gazete Manşetleri
 
  • En Çok Okunanlar