Bülent Pelit

Bülent Pelit

Yeşilcam Anı
[email protected]

YEŞİLÇAM’DA REJİSÖR OLMAK

01 Ocak 2019 - 17:34

Şimdilerde insanlar birbirlerinin yoksullukları ile dalga geçerken, erdemli insanlarda gelip geçmiş bu topraklardan. Türk sinema tarihine en çok Türkan Şoray filmi çekmiş yönetmen olarak geçen Mehmet Dinler, çekim biter bitmez çekim senaryosunu kasasına kitler, A'dan Z'ye tüm çalışanların parası ödenmeden kurguya girmezdi. Adalet sistemleri şaşmazdı. Yine Mehmet Dinler, Sinekli Bakkal filmini çekiyor, bir iş günü öğle yemeği arası ekip sulu yemek yapan bir lokantaya giriyor, o zamanlar yemek şirketleri yok, sete yemek getirecek. Tabldot kuru fasulye, pilav, cacık söyleniyor bütün ekibe. Yönetmen Mehmet Dinler bakıyor yemek yiyenler içinde Feridun Karakaya ve Kadir Savun yok. Kimseye bir şey söylemeden kalkıyor yerinden. Lokantadan çıkıyor yüz metre ötede bir köfteci dükkanı fark ediyor, yürüyor o tarafa doğru Feridun Karakaya ve Kadir Savun orada, sessizce lokantaya dönüyor, henüz yemekler gelmemiş, ekibi kaldırıyor oradan, köfteci dükkanına sokuyor, şöyle diyor "Feridun ve Kadir size sürpriz yapmak istemiş, bu köfteci dükkanını bulmuşlar, içlerinden gelmiş bütün ekibe köfte ısmarlamak istiyorlar" Feridun Karakaya ve Kadir Savun seslerini çıkaramıyor, ekipten sıyrılıp başka bir yerde yemek yemeye çalışmanın mahcubiyeti içindeler. Paşa paşa bütün hesabı ödüyorlar. Ekip ruhu böyle bir şeydi Yeşilçamda. Şimdi bu güzel insanlar aranmaz mı? Rejisör kimliği öyle kolay alınmıyordu. Ekiplerine sahip çıkan muhteşem insanlardı onlar. Adam satmak lügatlarında yoktu.

Natuk Baytan çektiği filmlerde ekonomik sıkıntı yaşayan meslektaşlarını filmlerinde oyuncu olarak kullanırdı, onlara çıkarttığı yevmiyelerle nefes almasını sağlardı, genelde tüm yeşilçam yönetmenleri çalıştırdıkları ekibin parasını gözetirdi, kendi paralarından önce onların hesaplarının kapanmasını isterlerdi, yani yönetmen kimliği öyle tombaladan rastgele alınmazdı, sete yönetmen girdiğinde herkes ayağa kalkardı, çünkü saygıyı sonuna kadar hak eden insanlardı. Memduh Ün asabi yapısıyla çekim esnasında kırıcı oluyormuş arada sırada ama akabinde tüm ekibine çift haftalık dağıtarak onların gönlünü almasını biliyormuş. Nejat Saydam, Sırrı Gültekin ustalarım nasıl diğer emekçiler için çırpınırdı bunların yakında şahidiyim. Eşsiz insanlardı. Yalnızlıktan otel odasında ölüsü bulunan Semih Evin'in himaye ettiği en az on kişi vardı, onlara imkanları ölçüsünde bakardı. Saymaya kalktığımda satırlara sığmayacak biliyorum. Yönetmenlerimiz çok iyi insanlardı. Yönetmenlik ben yönetmenlik yapmak istiyorum parayı buldum bak film çektim artık yönetmenim denilebilecek bir kavram değildir. Birçok şeyi bir arada taşımak gerekli. İyi bir yönetmen önce ekibini kollayan onların sette mutlu çalışmalarını sağlayan bir şahsiyet olmalıdır. Diğerlerin

YORUMLAR

  • 0 Yorum